5 Ekim 2007 Cuma

Kemalpaşa Tatlısı

Bir Bursalı olarak Kemalpaşa tatlısı yapmamak, yapıp da blog'a koymamak biraz abes olur düşüncesiyle bu akşam iftara gelen yengem ve kuzenlerim için Kemalpaşa tatlısı yaptım. Klasik Kemalpaşa tatlısı aile bireyleri tarafından her zaman yapıldığı ve yendiği için, şanıma layık bir şekilde tatlılarımı da gayet kokoş hale sokmayı uygun gördüm :)
Yaptığım işlem çok basit olmasına rağmen, görüntünün albenisine diyecek yoktu.
Nasıl yaptım?
14 adet Kemalpaşa tatlısını 2 bardak su ve 2 bardak şeker ile, suyunu çekene ve yoğun bir ravağı olana dek yaklaşık 20 dakika çok kısık ateşte pişirdim (bu işlemi zaten dün yapmıştım). Bugün -iftara yakın- süslemesi 10 dakikamı aldı. Buzdolabında var olan kremama 1 çay bardağı kadar hindistan cevizi sütü ilave edip, mikserle çırptım. Kemalpaşa tatlılarıma hamburger ekmeği muamelesi yaparak ortadan ikiye kestim. Krema sürüp, antepfıstığı ve frambuaz ile doldurdum. Servis kabıma yerleştirip, aynı işlemi daha az miktarda olmak üzere üst kısmına da uyguladım. Frambuazın ekşi lezzeti Kemalpaşa tatlısının ağır şerbetli tadını alarak hafiflettiği için, sunumu kadar, yemesi de misafirlerimden tam not aldı.
Herkese sevgiler...