1 Ekim 2007 Pazartesi

Şirin Tartoletler (şerbetli tatlı)

Bu tatlı benim senelerdir ramazanda iftarlarda gelen misafirlerimize yaptığım tatlıdır. Her sene sayemde farklı görüntülere girer, şekil değiştirirler ama tatları hep aynıdır. Çok ağır şerbeti olmayan bir tatlı olduğu için de hiç geri çevrilmez. Bu yılki tatlılarım tartolet görünümünden çok, top kek havasında olsa da orijinal adını çok sevdiğim için aynı isimle sunuyorum kendilerini.

Gerekli malzemeler ve yapılışı:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı çiçek yağ
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı kakao
Şerbeti için
2 su bardağı toz şeker
1.5 su bardağı su
Süslemek için
Kaymak, ahududu, file antep fıstığı
Su ve şekeri kaynatarak ravak kıvamına getirip, ılınmaya bıraktım.
Diğer tarafta tüm malzeme ile kek hamuru kıvamında bir hamur hazırlayıp, yarısını kakao ile karıştırıp iki renk hamur elde ettim. Minik muffin kalıplarında 170 derecede 15 dakika pişirdim. Bu malzemeden 30 adet tatlı çıkmakta. Kalıplardan çıkarttıktan sonra ılınan şerbet ile ıslattım.
Tatlılar iyice soğuyunca süt ile incelttiğim kaymakla süsleyip, ahududu ve file antep fıstığı ile renklendirdim.