7 Ekim 2007 Pazar

Cookie Tabanlı Yeşil Çaylı Dondurma


Japon lokantasında yediğimiz yeşil çaylı dondurmadan sonra, "Ben bunu nasıl yapabilirim" diye düşünmeye başlayınca, yaptığım ufak çaplı araştırma sonucu amacıma ulaştım.
Yediğim dondurmanın tadının ve kıvamının aynısı bir dondurma elde ettim. Sadece dondurma halinde bırakmakla yetinmeyip, evde bulunan chocolate chip cookie'lerle bir pasta tabanı hazırlayıp dondurmamı bu tabanın içinde dondurdum. Görünüm itibarı ile cheesecake görünümlü ama tadı cheesecake'ten bir hayli farklı düşündüğümden daha orijinal ve güzel bir tatlı çıktı ortaya.
Kullandığım malzemeler:
400 gr. chocolate chip cookies
60 gr tereyağ
6 fincan poşeti yeşil çay
1 kutu krema
250 ml. süt
90 gr. esmer şeker
3 yumurta sarısı
1 çorba kaşığı bal
Yeşil çaylı dondurmanın yapım süresi 2 gün alıyor.
250 ml. sütü kaynama noktasına gelmeden iyice ısıtıp, 6 fincan poşeti yaseminli yeşil çayı sütün içinde demlenmeye bıraktım. Süt iyice soğuyunca buzdolabına koyup, 1 gün çaylarla birlikte sütü buzdolabında beklettim. Ertesi gün süzgeçten geçirip içine 200 ml. kremanın yarısını ilave ettim ve yine kaynatmadan karıştırarak 5 dakika kadar ısıttım.
Diğer tarafta geri kalan 100 ml. krema ile 3 yumurta sarısı ve 1 çorba kaşığı bal ve 90 gr. esmer şekeri iyice çırptım. Sütlü kremalı çayı ilave ettim. Kaynatmadan 10 dakikaya yakın karıştırarak pişirdim. İnce delikli bir süzgeçten geçirerek, içi buz dolu bir kabın içine dondurmamın olduğu kabı koydum ve soğumaya bıraktım. Oda ısısına geldiğinde deepfreez'de dondurmaya başldım. Her yarım saatte bir buzluktan çıkarıp karıştırarak kıvam almasını sağladım. 6. saatin sonunda istediğim kıvamı ve sertliği elde ettiğim için karıştırmayı bıraktım.
Tarttığımda 400 gr. kadar gelen daha önceden yapmış olduğum chocolate chip cookie'leri rondodan geçirerek un haline getirip, erittiğim 60 gr. tereyağ ile karıştırıp hamur elde ettim. Yüksek pasta görüntüsü elde etmek istediğim için 20 cm.'lik kalıp kullanarak un haline gelmiş kurabiyelerimi kalıbın tabanına ve kenarlarına payettim. Buzdolabında sertleşinceye kadar tutup, kelepçeli kalıptan çıkarttım.
Dondurmamı kurabiyeden oluşan pasta tabanımın içine döküp iyice sertleşinceye kadar buzlukta beklettim.
Bir hayli uğraştım ama sonuç gerçekten çok güzeldi.
Sevgilerimle, herkese iyi haftalar.