15 Ekim 2007 Pazartesi

Bayram kurabiyeleri ve truffle'lar

Bayram için hazırladığım truffle ve badem ezmeli kurabiyeler.
Truffle'ları hazırlarken ilk önce 2 kg. kestaneyi 15 dakika kadar haşlayıp, kabuklarını soyup, rondo ile püre haline getirdim.
1 kutu kremayı kaynatıp, 200gr. bitter çikolatayı kremanın içinde eritttim. Kestane püresi ile karıştırıp biraz soğuması için bekledim. 2 paket hazır keki ve 1 su bardağı toz antep fıstığını kestaneli kremaya karıştırıp yoğurdum ve oda ısısına gelene dek yaklaşık 3-4 saat beklettim. Daha sonra buzdolabına kaldırıp bir gece buzdolabında tuttum. Ertesi sabah iyice katılaşmış hamur haline gelen truffle'larımı, elimde küçük toplar halinde yuvarlayıp kapsüllerin içine yerleştirdim. Bu ölçüden 115 adet truufle çıktı.
Kurabiyelerime gelince, 1 yumurta, 1 bardak un, 1 fincan mısır nişastası, 100 gr. tereyağ, 1 su bardağı toz antep fıstığı, 1 çay kaşığı kabartma tozu ile hamurumu yoğururken içine 250 gr. badem ezmesi ilave ettim. Hamurumu ikiye bölüp yarısına kakao ekleyip truffle'larla aynı ebatta olacak şekilde küçük boy kalp kalıplarla kurabiyelerimi keserek 4 fırın tepsisi, 120 adet kurabiye elde ettim.

Aldığım kutuların içine kapsülleri ile birlikte yerleştirip, 8 kutu truffle ve kurabiye elde ettim.
Bayramda ziyaret ettiğimiz büyüklerimizin tercihleri, az şekerli tadı ve ev yapımı olması sebebiyle hep bizim kurabiyelerden ve truffle'lardan yanaydı.