24 Ekim 2007 Çarşamba

Cookie Sandwiches

Women's Weekly'nin, baştan çıkarıcı tatlıları bir arada topladığı "WİCKED sweet indulgences" kitabı olağanüstü. Çikolatalı tatlı ihtiyacınızı resimlerine bakarak bile giderebilirsiniz.
Bu sandviç kurabiyeler de oradan. Bir kısmı kutulandı, kuzenlerimizin yeni açtıkları ofislerine armağan olarak gitti. Bunlar da eve kalanlar.
O kitapta yapılacak, yenecek ve daha sonra rejim yapmam lazım diye dolaşılacak çok tarif var.


80 gr. tereyağ
1 çay kaşığı vanilya
55 gr. (1/4 cup) pudra şekeri
1 yumurta
50 gr. fındık (blenderdan geçirilerek un haline gelmiş)
110 gr. (3/4 cup) un
25 gr. (1/4 cup) kakao
1 çorba kaşığı ekstra kakao

Çikolatalı Fındık Kreması için
100 gr. erimiş bitter çikolata,
50 gr. tereyağ
110 gr. Nutella

Yağ, vanilya, şeker ve yumurta mixer ile karıştırılıp, daha sonra blender'dan geçirilmiş fındık, kakao ve un ilave edilir. Karışım, 1 saat kadar buzdolabında dinlendirilir. Hamur yaklaşık 3 mm. kalınlığında açılıp, çapı 4 cm. olan kenarları tırtıklı bir kalıpla kesilir. 8 dakika kadar fırında pişirilir.
Buraya kadarki tarifi aynen uygulayıp devamını kendi isteğime göre yönlendirdim ben.
Neler yaptım? İçinin kremasını uygulamadım. Sandwich'leri 2 renk hazırladım. Yarısını kakaolu yarısını beyaz. Kakaolu kurabiyelerin arasına krema pompasına doldurduğum Nutella'yı, beyaz kurabiyelere fıstık ezmesini ekledim. Bana kalırsa fıstık ezmeliler muhteşemdi.
Bu ölçülerden yaklaşık 30 adet sandwich kurabiye çıktı.
Herkese sevgilerimle...