19 Eylül 2007 Çarşamba

Menekşeler

Bu menekşeler, sevgili eşime teşekkür için. Bana sürpriz yapıp harika bir laptop almış :) Durup dururken alınan bu kadar büyük bir hediye öyle kuru teşekkür ile geçiştirilmez düşüncesi ile bu çiçekleri hazırladım ben de O'nun için. Artık yeni bilgisayarımla buradayım .

Haftasonunda Teoman ile dolaşırken görmüştük Senem Betil'in Teşvikiye'deki mağazasında bunlara benzer saksıda çiçek pastaları. O dakika aklıma koymuştum zaten onlara benzer bir şeyler yapmayı. Bu laptop iyi bahane oldu. Saksıları yaparken çok yumuşak olmayan kek tarzında bir taban kullanmanın iyi olacağı düşüncesi ile işe başladım.


85 gr. margarin
2 yumurta
3/4 su bardağı pudra şekeri
75 ml. süt
2 yemek kaşığı kakao
Damla çikolata ve kuru üzüm
2 su bardağından 2 parmak eksik un
Kabartma tozu, vanilya
Çay kaşığının ucu ile tuz.
* * *
Erittiğim margarin, yumurta, tuz, şekeri, krema kıvamına gelene dek en az 7-8 dakika, sonra süt ilave ederek 1-2 dakika daha çırptım. Geri kalan kuru malzemeleri elekten geçirerek hamura ilave ettim ve tahta kaşıkla karıştırmaya devam ettim.
Paşabahçe'nin cam krem karamel kalıplarında pişirdim ben keklerimi. Bu ölçülerle 6 adet kek çıkıyor. Kekin pişiminden sonra yarım saat kadar oda ısısına gelmesini bekleyip, sonrasında tek tek poşetlere sarıp bir bütün gün bekletiyorum. Dışı sert, içi yumuşacık, hazır Topkek tarzında keklerim oluyor.
Ertesi gün keklerin üzerini tıraşlayıp, kestiğim küçük parçaları rendeleyerek toprak görünümü için kullandım. Keklerin etrafına nutella sürüp kakaoya buladım toprak saksı görünümü için. Üzerlerine ufalanmış kek kırıklarını serpiştirip, çiçeklerimi yerleştirip, menekşeli saksılarımı hazırlamış oldum.