5 Kasım 2007 Pazartesi

Dondurma ve Bisküvi





Fotoğrafı görünen dondurmalı tatlıyı geçen hafta gelen misafirlerimize yaptım. Dondurucuda bulunan pandispanyalardan kalan ufalanmış kek parçalarını, önce cam kaselere stretch film yayarak, taban ve yan kısımlarına yapıştırıp kekten kase elde ettim. Sonra içlerine sırasıyla; file antep fıstığı, vanilyalı dondurma, frambuaz üçlüsünü ekledim. Kek ile ağızlarını kapayarak 2-3 saat buzlukta beklettim. Cam kaplardan çıkarıp ters çevirdiğimde yukarıdaki görüntüyü elde ettim. Çikolata sosu ile servis yaptım. Gördüğü rağbet üzerine ikinci gece gelen misafirlerime de aynı tatlıyı yaptım. Gerçekten çok lezzetliydi. Bana mı öyle geldi diyecem ama.. İkinci porsiyonu isteyen, hatta abartıp yolluk olarak rica edenleri görünce sadece bana öyle gelmediğini de anlamış oldum.
Bisküvilerime gelince... Aslında bu hafta içinde yapacağım bebek kurabiyelerim için kurabiye tabanı arama çalışmalarımın sonucu. Çok kıtır kıtır bir kurabiye elde etmek istediğim için farklı arayışlar sonucunda "sugar cookies" olarak geçen kurabiyeleri denedim. Hamuru eşit parçaya bölüp, 1. kısmını karanfilli, 2. kısmını tarçınlı, 3. kısmını Türk kahveli, 4. kısmını da limonlu yaptım. Yarısı evde bitti, yarısı da Teoman ile işe gitti. Kurabiyelerin tarifi, bir doğum için yapacağım "hoşgeldin bebek kurabiyesi"ne dönmüş süslü hali hafta içinde burada olacak . Görüşmek üzere, herkese güzel bir hafta dileği ile, sevgiler.