23 Kasım 2007 Cuma

Biraz da tuzlu...




Teoman'la uzunluğu 1 saati aşan yolculuklara çıktığımız ilk günden beri artık gelenekselleşmiş araba içi piknik günlerimiz var bizim. Artık kendisi de bu duruma öyle alışmış durumda ki bir yere giderken yolda "yiyecek bir şeyler var mı" sorusu yerine doğrudan "yiyecek ne var" demeyi tercih ediyor :) Birkaç seçenek halinde çaylar kahveler, muhtelif tatlı tuzlu yiyecekler ve altı minderli tepsimizle yola koyuluyoruz.


Geçen hafta Bursa'dan dönerken çok fazla fırtına olduğu için hiçbir deniz taşıma aracı çalışmayınca körfezden dolaştık. Bu sefer, annem (Teoman'ın annesi) görevi devralarak bize sürpriz piknik sepeti hazırlamış. İçinden gözleme çıktı sabah sabah sıcacık inanamadım. Bir termos dolusu çay ve günün tam sürprizi, dökülmesinler diye kapaklı minicik kavanozlara yaptığı supangleler :) İstanbul'a köprüye geldiğimizde hala birşeyler yiyiyorduk.
Bu yukarıdaki fotoğrafları görünen tuzlu kurabiyeler de bir sonraki Bursa gidişimizde benim yaptıklarım. Damla çikolatalı muffin'lerim de vardı ama fotoğraf çekemeden bitirdik.
Bu tuzlu kurabiye tarifi çok öncelerden beri yaptığım bir poğça tarifinin şekli farklı versiyonu aslında
1 yumurta
100 gr. becel
1 çay bardağı zeytinyağ
1 çay bardağı çiçekyağ
1 kahve fincanı yoğurt
1 çay kaşığı karbonat
karbonatı kabartacak kadar sirke
bir miktar tuz, aynı miktarda şeker
sert bir hamur olana dek un (yaklaşık 3-4 su bardağı)
Hamuru iyice yoğurup ( yumurtanın sadece beyazını içine kullanarak) yarım saat kadar buzdolabında dinlendiriyorum.
Rulo şeklindeki tuzlular için hamuru merdane ile açıp iç kısmına enine olmak üzere şeritler halinde labne peynir, siyah zeytin ezmesi , biber salçası, yeşil zeytin ezmesi sürüyorum. Sıkı bir şekilde rulo yapıp yarım saat kadar buzlukta bekletiyorum rahat ve düzgün kesilmeleri için. Daha sonra 2 cm. kalınlığında kesip üzerlerine yumurta sarısı sürüp 170C'de yarım saat kadar pişiriyorum.
Artan hamurdan da kalıplarla kesip hatta üzeri için silikon gül kalıbımla hamurlar yerleştirip ekstra süsleyerek daha ince ve bisküvi gibi kıtır kıtır diğer tuzlu kurabiyeleri yaptım.
Bu arada, hamurumun içine yoğururken muhtelif, kekik, fesleğen vb. kurutulmuş yeşillikler de ilave ettim.