22 Ağustos 2008 Cuma

Profiterol

Bu gördüğünüz profiterol kulesi, "1. evlenme yıldönümü etkinlikleri" haftamızın açılış tatlısı. Ben severim öyle kendimiz için önemli günleri, hafta olarak kutlayıp abartmayı, cıvıtmayı...

Birkaç haftadır Teoman "Ekler pasta istiyorum ben" diye dolaşınca ortalıkta, yıldönümü açılışını böyle yapmak farz oldu tabii. Kuleyi yapıp, eve girdiğinde ilk göreceği yere yerleştirdim. Ve ilk kez bir insanın gözleri yerinden nasıl 2 metre dışarı fırlar şahit oldum :))

Geçelim yapım aşamalarına;
Cream Puff hamuru için:
1 su bardağı su
100 gram margarin
1.5 su bardağı un
3 yumurta

İç kreması için:
1 yumurta
1 su bardağı şeker
3 çorba kaşığı un
3 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 poşet toz kremşanti

Üzeri için
250 gr. bitter çikolata


Margarini suyun içinde eritip, yağlı su kaynama noktasina geldiğinde içine 1.5 su bardağı unu boca edip, un helvası yapar gibi 10 dakikaya yakın hamuru önce toparlattırıp sonra kavuruyoruz. Hamur soğuduktan sonra, yumurtaları teker teker içine kırıp (yumurtanın biri hamurun içine iyice yedirildikten sonra diğeri kırılarak) karıştırıyoruz. Bu aşamada mixer'in ya da başka bir mutfak aletinin hamur karma aparatından yardım almakta fayda var. Hamuru soğumaya bırakıyoruz.

İç kremasındaki malzemeleri (toz krem şanti hariç) karıştırıp kaynatarak, koyu kıvamlı bir krema elde ediyoruz. Krema oda ısısına gelince krem şantiyi toz olarak kremaya karıştırıp kıvam almasını sağlıyoruz.

Alt - üst ısı vererek (turbo ısı profiterol hamurunda iyi sonuç vermiyor) fırını 170 derece'ye ayarlıyoruz.

Soğuyan Cream Puff hamurlarından küçük parçalar koparıp elimizde yuvarlıyoruz (yaklaşık 35 adet). Fırın tepsisine çok sıkışık olmayacak şekilde yerleştiriyoruz.

Önce 25 dakika pişirip fırının ısısını kapatıyoruz ve 25 dakikada hiç kapağını açmadan fırının içinde bekleterek içinin kuruması sağlıyoruz.

Pişmiş ve içleri kurumuş hamurumuzun içine ince uçlu krema sıkma pompası ile iç kremasını dolduruyoruz.

Kule yapımı için: Dikdörtgen prizma şekilinde bir köpüğe stretch film sararak küçük kürdanlar batırdım (önemli olan profiterol toplarının birbirine değmeden staforu tamamen kapaması). Kürdanlara profiterol toplarını takarak hamur toplarından kule elde ettim. Erittiğim bitter çikolatayı en üstten orantılı bir şekilde pay ederek döküp profiterol kulesini elde ettim.