13 Ağustos 2008 Çarşamba

Ispanaklı Pilav ve Salatalar

Bloğumu oluşturduğum günden beri ağırlıklı olarak süslediğim kurabiyelere yer veriyorum. Sadece kurabiye ve hamur işi ile beslendiğimizi düşünenler olabilir düşüncesi ile bir değişiklik yaparak dün geceki soframızın fotoğrafını çekip paylaşmak istedim. Yemek yapmayı da biliyorum :)Peynir toplarını rendelenmiş beyaz peynir, tulum peyniri ve zeytinyağını yoğurarak yaptım, pul biber, kekik ve haşhaş tohumu ile süsledim.

Patlıcan salatasını; közlediğim patlıcanı, zeytinyağ, limon, sarımsak ve tuzu blender'dan geçirip dondurma kaşığı ile servis tabağına koyarak süsledim.

Acılı ezme için, 3 adet domatesi çok küçük doğrayıp, rendeleyerek püre haline getirdiğim soğan ile karıştırdım. ince ince kıyılmış 3 sap taze soğan, maydanoz, sarımsak, ilave ettim. 1 çorba kaşığı acıbiber salçası, zeytinyağ ve erik ekşisi ekleyerek servis yaptım.

Ispanaklı pilav benim davet menümün vazgeçilmezidir. Bir yiyenin bir daha yediği, anlık hafıza kaybına yol açan, rejimi unutturan bir pilavdır.

500 gr. ıspanağın sadece yapraklarını kullanıyorum. İnce kıyılmış 1 adet kuru soğan ve 4-5 dal taze soğan ve maydanoz ile zeytinyağda tüm malzemeyi kavuruyorum. İyice suyunu çekince tuz ve karabiberini ilave edip soğumaya bırakıyorum. Pilavımı pişireceğim zaman, ıspanaklı karışımı ilave edip pilavımı zeytinyağ ile pişiriyorum. Ilık servis yapıyorum.