1 Mayıs 2008 Perşembe

Çikolatalı Pasta

Pasta yapmaya karar verdiğimde böyle bir pasta yapmak niyetinde değildim. Bol meyveli bir pasta yapma niyeti ile mutfağa girip, çikolatalı pasta yapıp çıktım.

Bu aralar en sevdiğim şey kafama göre yeni yeni tarifler yaratmak. Bu pastanın iç kreması için cheesecake kreması hazırladım. Çünkü kalıp gibi olan, sanki pastanın bir katıymış gibi görünen bir krema olsun, ama hafif olsun istiyordum. Tam düşündüğüm gibi bir krema elde ettim pasta bitiminde. İçi yoğun krema olunca da üzerini sadece çikolata ile kapladım. Üzerindeki gülleri ise çikolatayı eritip silikon şeker hamuru modelleme kalıbımın içinde tekrar dondurarak, teker teker elde ettim. Pandispanya hamuru için
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 kahve fincanı ılık su
1/2 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı kakao
Yumurtaların akları ve sarılarını ayırarak ayrı ayrı çırptım.
Yumurta sarıları ile şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpmaya devam ettim.
Kar haline gelmiş yumurta aklarını tahta kaşık yardımı ile karışıma ekledim.
Tüm kuru malzemeyi ve ılık suyu ilave edip pandispanya hamurumu elde ettim.
20 cm.'lik kelepçeli kalıpta 170 C'de 20 dakika pişirdim.

Pandispanyam pişerken ben ara kremasını yapmaya başladım:
200 gr. krema
100 gr. pudra şekeri
80 gr. bitter çikolata
1 paket labne peyniri
3 çay kaşığı agar agar (ya da toz jelatin)
1/4 su bardağı süt

Kaplamak için 200 gr. bitter çikolata

Kaynatmadan ısıttığım az miktardaki süte agar agar'ı karıştırıp biraz soğumasını bekledim.
Isıttığım kremanın içinde bitter çikolatayı erittim.
Çikolatalı krema, agar agarlı süt, labne peynirini mixer ile karıştırıp yoğun bir krema elde ettim.

Fırından çıkan kekimi soğuduktan sonra ikiye bölüp alt tabanı kelepçeli kalıba tekrar yerleştirdim.
Kahveli likörle ıslatıp, ara kremasını üzerine döktüm.
Üst keki de üzerine kapayıp, önce 1-2 saat oda sıcaklığında sonra da 3-4 saat buzdolabında beklettim.
Erittiğim bitter çikolata ile pastamın tamamını kaplayıp, artan çikolata ile de gülleri yaptım.