24 Ocak 2008 Perşembe

Çilek Pelteli Muhallebi

Sabah işe giderken, Teoman'a akşama muhallebi sözü verince, aklıma dondurucudaki çilekler geldi. Çileklerden pelte yapıp muhallebi üzerine dökme fikrimi sevince hemen başladım yapmaya.
Çilekli pelteyi tamamen göz kararı ölçüler ile yaptım. Kıvamı ve tadı tam istediğim gibi oldu.

1 kase çilek (250 gr. kadar)
1/2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su
1/2 kahve fincanı nişasta
Hepsini birlikte karıştırıp 5 dakika kadar kaynattım. Ocağın altını kapatmaya doğru vanilya ilave edip bir taşım daha kaynatıp ılınmaya bıraktım.

Muhallebi için
1 kg. süt
3 çorba kaşığı nişasta
1 su bardağı toz şeker
1 yumurta
1 paket toz vanilya

Süt, toz şeker, yumurta üçlüsünü karıştırarak kaynama noktasına getirdim. 3 çorba kaşığı nişastayı bir bardağa koyup, kaynattığım sütlü karışımdan nişastaya 1 çay bardağı kadar ilave edip karıştırdım. Elde ettiğim yoğun nişasta karışımını şekerli sütün içine ilave ederek koyulaşıncaya kadar karıştırıp bir taşım daha kaynattım. En arka vanilyayı ilave edip kapların içine önce muhallebi sonra pelteyi pay ettim.