29 Nisan 2008 Salı

Üç renkli ekmek


Happy home baking'de gördüğüm bu ekmeği o an yapmasaydım çatlardım herhalde. Evdeki ekmek yapma makinasının varlığını bile unuttuğum bir dönemde, bir hevesle pazar gecesi anında giriştim işe. Orijinal tarif ölçülerine bağlı kalmaya çalışsam da bizim damak tadımıza uygun bazı ekleme ve çıkarmalar yaptım. Uzakdoğu ekmekleri aşırı derecede tatlıdır, test ettik biliyoruz :) Tayland'a gittiğimizde, pandispanya tadında bi şeyler yemiştik ekmek diye. Bu yüzden tarifteki pudra şekeri miktarını, bir çay kaşığına düşürdüm mesela. Tarifte verildiği üzere yeşil rengi oluşturan yeşil çay tozu yerine ıspanak püresi, kahverengi rengini veren kakao yerine de zeytin ezmesi koydum ben.
Malzemeler ve yapılışı:
300 gr. beyaz un
1 çay kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı tuz
5 gr. toz maya
180 gr. ılık su
2 çorba kaşığı zeytinyağ
2 çorba kaşığı ıspanak püresi
2 çorba kaşığı siyah zeytin ezmesi
Üzeri için haşhaş tohumu
Çok hafif ısıttığım suyu ve yağı ekmek makinasının haznesine döküp, diğer kuru malzemeleri üzerine ilave ederek makineyi dough ayarında 20 dakika çalıştırarak hamurun yoğrulmasını ve hafif mayalanmasını sağladım.
Hamuru 20 dakikanın sonunda makinadan çıkararak 3'e bölüp, bir kısmına ıspanak püresini bir kısmına da zeytin ezmesini ilave ettim. Bu aşamada her ne kadar renkli malzemeler hemen hamurun rengini değiştirecekmiş gibi zannetsem de düşündüğüm gibi olmadı. Her iki pürenin de hamura muntazam bir şekilde dağılması için Kitchen Aid'den ve dough aparatından yardım aldım. Üç hamuru elimle uzatıp yanyana koyarak saç örgüsü şeklinde birbirine doladım. Dar uzun bir dikdörtgen pişirme kabına hamuru yerleştirip, 1 saat kadar daha, iyice mayasının gelmesini bekledim.
190 C'de ısıtılmış fırında, 30 dakika kadar pişirdim.

Dün gece gelen misafirlerimiz için değişik bir ekmek oldu. Bir dahaki sefere zeytinli, domatesli yapmayı planlıyorum :)