21 Ağustos 2009 Cuma

Güllaç

Dün gece, kurabiyeler, cupcake'ler süslenirken, bir taraftan da güllaç hazırladım. Günün, hatta ayın anlam ve önemine uygun olarak .

Küçükken, sanıyorum yumuşak geldiği için hiç sevmediğim, şimdi ise bulduğum an çanak çanak yediğim tatlı... Gül sulusunu hala tercih etmem. Her yıl Ramazan Ayında annemle aramızda konuşuruz "Sadece Ramazan Ayında yapmayalım, madem seviyoruz hep yapalım" diye ama, bir türlü uygulamaya geçemez. Bu kez yine özlemişiz.

Malzemeler:
(6-8 Kişilik)
6 adet güllaç yufkası
1 1/2 su bardağı toz şeker
1 litre süt
1 paket şekerli vanilin

Süslemek için:
File badem, file antep fıstığı, ceviz ve kurutulmuş yaban mersini / vişne

* Sütü kaynatıp, daha sonra içinde toz şekeri ve vanilini karıştırarak eritiyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.
* Güllaç yufkalarını hafifçe arkalı önlü ıslatarak servis yapacağımız kaba yaymaya başlıyoruz. İlk yufkayı yayıp, ılınan süt ile yumuşatıyoruz.
* 3 kat yufkadan sonra ben arasına file badem serpiştirdim.
* Tüm yufkalar bitene kadar aynı işlemi tekrarlıyoruz ve sütü çekmesini bekliyoruz.
* Süsleme işlemini servis esnasında yapıyoruz. Özellikle güllacı hazırlarken araya serpiştirilen ceviz, güllacın renginin kararmasına sebep oluyor.

Ağız tadıyla, sağlıkla ve afiyetle geçecek bir Ramazan Ayı diliyorum herkese...