3 Kasım 2008 Pazartesi

Cheesecake

En sevdiğim tatlılardan biridir cheesecake. Uzun zamandır eve, böyle özene bezene tatlı yapmaya fırsat bulamıyordum. Dün akşam Teoman'ın Bursa'da oluşundan istifade, hem bugün teslim edilecek kurabiyeleri hazırladım, hem de cheesecake yaptım.

Tarife hemen geçiyorum...

Ballı ve çikolata soslu cheesecake

Tabanı için:

100 gr tereyağ
1 çay kaşığı tarçın
2 su bardağına denk gelecek kadar un halinde çekilmiş yulaflı bisküvi

Kreması için:
400 gr labne peyniri
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süzme yoğurt
3 adet yumurta
1 çorba kaşığı bal

Üzerinin cilası için ayrıca 1 çorba kaşığı bal.

Öğütülmüş bisküvi, erimiş tereyağı ve tarçın hamur haline gelene dek karıştırılıp, 22 cm'lik kelepçeli kalıba yayılır.

Hamurun üzeri kaşık yardımı ile düzeltilir. (Arzu ederseniz yanlara doğru hamurdan yükseklik verebilirsiniz. Ben hamurunu sadece tabanda sevdiğim için tüm hamuru zeminde kullanıyorum.)
Buzdolabına kaldırıp iç malzeme hazırlanana dek soğuması sağlanır.

Labne peyniri mixer ile çırpılıp pürüzssüz hale getirilirken, 1 su bardağı toz şeker yavaş yavaş ilave edilir.

Yumurtalar teker teker ilave edilir.

Süzme yoğurt ve bal eklenir.

Kek tabanının üzerine hazırlanan karışım dökülür.

Isıya dayanıklı bir kabın içi yarıya kadar sıcak su ile doldurulup kelepçeli kalıp su dolu kabın içine yerleştirilir.

Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 45- 50 dakika arası pişirilir.

İdeal lezzet için, 50. dakikada fırından çıkarıp önce oda ısısına gelmesi daha sonra da en az 4-5 saat, tercihen bir gece buzdolabında beklemesi gerekmektedir.

(Soğuyup buzdolabına girmeden önce, 1 çorba kaşığı bal ile üzerinin parlak olması için cila yapılır.)

Arzuya göre çikolata sosu ya da frambuaz sosu ile servis yapılır.